måndag 8 augusti 2011

Vi väntar regn i eftermiddag

Emma:

Molnen är på ingång. Alva gav mamma och pappa sovmorgon till kvart i nio idag, vilket var välbehövligt med tanke på gårdagen. Det var stora gnälldagen igår, allt var fel, Alva sov inte mer än 40 minuter åt gången, förutom på eftermiddagen då hon sov 1,5 timme vilket resulterade i att hon inte ville sova på kvällen. Kanske är det tanden som spruckit upp i överkäken som spökar? Den börjar synas riktigt bra nu, så snart kan hon bitas ordentligt. Nu har hon tre i underkäken och en i överkäken.

Bland det roligaste som finns just nu är när mamma och pappa säger "nej". Då garvar hon högt och gör om det hon inte fick göra. Tråkigast är det att ligga ner och byta blöja och ta på sig kläder. Eller sitta fast i bilbarnstolen.

Jag försöker komma igång att springa igen. Var ute en runda igår, körde runkeeper på telefonen och har lagt upp en lista i spotify endast ämnad för löpning. Skulle vilja ha ett sportarmband till telefonen för att slippa fuktskador. Iphonen klarar knappt någon fukt alls, vi såg ju hur det gick för ipoden som dog stora dregeldöden. Löpturen gick dock väldigt bra, och då blir man sugen på att springa igen. Det är skönt nu när det är lite mulet, regnigt och svalare, jag kommer aldrig iväg när det är för varmt. Tyvärr lyckades jag dra på mig ett skoskav, så jag borde inte ge mig iväg förrän det har läkt, men så länge kan man ju inte vänta. Blir nog en runda i eftermiddag, skulle jag tro!

2 kommentarer:

  1. Ja hon börjar verkligen bli stor, och Alva med!

    Skönt med sovmorgon :) Och vad skönt att ha kommit igång med att springa. Jag kan verkligen inte jogga, har alldeles för dåligt löparsteg och kondis haha. Men crosstrainer går bra :)

    Vi kanske kan byta träningslistor på spotify? Vore trevligt med lite ny musik!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag byter gärna lista! Fast jag vet ju inte hur man går till väga förstås... Vet du?

    Crosstrainer är roligt, tycker jag, men jag tröttnar ändå så fort. Löpning kan man ju variera med olika löprundor och intervaller...

    SvaraRadera