onsdag 17 augusti 2011

Det är mysigt med barn

I kryptagen



Här säger pappa hejdå och går till jobbet


Obstinat unge med fötterna på bordet när vi äter

Emma:

Det blir mycket sömnprat numera, men igår fungerade det bra igen. Alva sov från 19-7 och vaknade bara till några gånger. Tyvärr trodde hon att det var god morgon vid fem i morse, men jag övertalade henne att somna om igen och då sov hon till sju. Det blir allt vanligare att hon kommer till ro på egen hand och jag kan se framför mig hur Alva kommer sova hela nätter utan att vakna. Nattningstillfället på kvällen är enormt mysigt, Alva äter lite gröt, sen vi läser saga och myser i sängen.

Hon börjar bli en liten hejare på att förflytta sig nu. Vid två tillfällen har Alva suttit mitt på golvet, tagit sig till soffbordet, rundat soffbordet och vänt sig om till Bengts knä. Och mig kröp hon till från ena hörnet i soffan till andra. Dessutom har Alva blivit så himla gosig, på eget initiativ lägger hon huvudet emot mig och ger mig långa slemmiga pussar. Mys!

Nu är det bakning och barnmatskok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar