tisdag 23 augusti 2011

Snart blir det prat

Kattmys i barnstolen
Emma:

Jag ska aldrig mer skriva ett blogginlägg om att Alva inte slår sig så det blir märken, för då gör hon det. Hon slog sig mer än någonsin igår, och märken blev det. Det vurpades åt höger och vänster i dess alla former och kombinationer. Hon körde till och med en stördykning från sängen. Jag lovar, jag satte henne inte och gick därifrån, utan stod framför henne då hon kastade sig åt sidan och dök över kanten. Jag fick tag i hennes ben i luften en decimeter innan hon nådde golvet, vilket jag definitivt inte skulle ha hunnit om jag varit två meter bort. Good/bad parenting?

Alva kan låta som en hund. Så fort hon ser en hund ute, på TV eller på bild, skäller hon. Hon skäller även när hon ser hästar, vargar, katter, får...

I skrivande stund sitter hon och övar på ord- och ljudkombinationer på så hög volym som möjligt. Hon kläckte ur sig ett mamma förut när Bengt bytte blöja på henne på skötbordet, när jag gick därifrån sa hon "mamma?" och tittade efter mig. Hon är ett geni!! Hon kan också säga "atjoo" när någon nyser, "titttaah" när hon leker titt-ut, "ej" när vi säger hej, men ännu är det inte något som jag räknar som ett riktigt ord. Men det är väl det vi har att förvänta oss inom det närmaste, lite prat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar