onsdag 3 augusti 2011

Strålande sol och klarblå himmel

Emma:

Det har lovats fint väder hela veckan och hittills har det blivit två dagar på stranden. Ena dagen tillbringades på Ekudden och den andra på Bergavik och det lutar åt att bli stranden idag också. För mig och Alva åtminstone, Bengt lyckades bränna sig. Jag tänker ju inte på att ta med solkräm, eftersom det är ytterst sällan som jag bränner mig, och Alva är ju för liten för att använda någon än. Men mannen som alltid lyckas bränna sig kommer definitivt aldrig ihåg att ta med solskyddskräm, är inte det märkligt?

Och ja, Bengt dör en smula när Alva trillar. Han höll i lillfröken hela kvällen efter det att hon trillade när hon stod vid soffbordet igårkväll. Det är nästan så att jag börjar bli orolig att jag är alldeles för hårdhudad som knappt reagerar när hon slår sig. Klart jag tar upp och tröstar när hon gråter, och jag står och oroar mig över att hon ska trilla, men jag blir inte särskilt upprörd när det händer.

Igår badade Alva för första gången i havet. Eller, halva hon badade. Jag ställde henne i vattnet invid strandkanten och fick precis tag i henne innan hon satte sig ned. Hon fick sitta i mitt knä istället och plaska lite, så hennes klänning blev alldeles blöt! Jag är så glad att hon vågar, hon har ju alltid tyckt det varit så otäckt med vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar