måndag 29 augusti 2011

Det var med en tår i ögat...

Emma:

Att pussa Alva hej då i morse var bland det svåraste jag gjort sedan jag fick barn. När ytterdörren slog igen bakom mig hörde jag Alva börja gråta. Det var med sorg i hjärtat jag kastade mig på Gula faran och begav mig mot skolan. Efter tio meter fastnade kjolen i bakhjulet, och när jag försökte komma loss slet jag upp en stor reva i tyget. Jag och gula faran blev rejält osams varpå den satte igång att bromsa bakhjulet och hota med att ha av kedjan.

Lågbudgetcykel.

Annars var det ganska bra i skolan. Alva hade varit snäll mot både sin far och sin morfar och gav mig ett stort leende när jag kom hem. Sen lät hon mig till och med plugga lite medan hon kröp runt i lägenheten och undersökte hur stor koll jag hade på henne samtidigt som jag pluggade. Till Alvas förtret hade jag mer koll än hon förväntat sig. Jag avstyrde både krukjordsprovsmakning, alkoholintag samt sladdförtäring, vilket resulterade i en arg unge som inte tyckte mamman skulle få plugga något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar