söndag 14 augusti 2011

Ben som inte hinner med

Emma:

Löpningen har gått åt skogen. Igen. Den här gången var det varken knän, vilja eller skoskav som förstörde, utan benhinnorna. Jag vill svära över de där benhinnorna. Jag har aldrig fått ont i benhinnorna förut, och då har jag sprungit i helt usla skor på vilket underlag som helst. Idag är det vilodag nummer två och imorgon tänker jag INTE sitta hemma.

Utebliven löprunda i kombination med att Bengt har önskemålet att göra så lite som möjligt på sin sista semesterdag får mig att klättra på väggarna. Det har varit en riktig, ur underhållningssynpunkt, tråkig vecka. Men skön. Man behöver sitta ner och ta det lite lugnt också. Vila upp sig inför kommande termin.

Igår var vi visserligen på barnteater, tivoli, Holmgrens, stan och födelsedagsfika. Och i torsdag var vi en sväng på Rix FM som hade en massa musik på stan. Alva var i sitt esse, men det är trist att det är så hög volym, man får verkligen stå i andra änden av stan för att kunna njuta av musiken när man har barn med sig. För nej, vi har inte köpt några hörselskydd ännu.

Det gick inte lika bra för Alva att sova hela kvällen igår. Hon vaknade till ofta och grät, men det gick alltid att söva om henne. Men nätterna börjar bli riktigt bra, jag får sova fyra-fem timmar innan Alva vaknar första gången. Skönt! Amningen i nere i en gång per dygn, det är på kvällen när Alva ska sova, men den ska försvinna den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar