måndag 15 augusti 2011

Sommarslut

Bengt:

Nu är sommaren slut på riktigt.
Det har varit grått och mulet ute i snart en vecka, men det som bestämmer ett sommarslut är när man börjar jobba igen.
Om 65minuter ska jag vara på plats för att påbörja förberedelserna inför en ny termin.
Jag har haft mina 4 veckors sommarlov nu. Har inte alla bara 4 veckor som lärare?
Jag har ju extrajobbat lite under sommaren, därför har jag bara haft 4 veckor.

På dessa lediga veckor så har jag lärt känna Alva på ett helt annat sätt än vad jag tidigare gjort.
Jag har inte riktigt förstått alla rutiner som mamman och lillan har haft, nu gör jag det.
Liten blir större, och det har verkligen hänt massor den här sommaren.
Alva kan nu ta sig framåt, hon tar krypsteg, hon står, hon förflyttar sig med hjälp av möbler i sidled, hon har sagt både Mamma och Pappa (tyvärr alldeles för sällan), hon skäller på alla hundar hon ser... Listan kan göras mycket längre, men jag har bara 55min kvar.

Jag önskar jag kunde vara hemma mer. Höstterminen har ETT lov. Det är i slutet på Oktober. Sen är nästa jullovet. Jag förstår mamman som önskar hon fick vara hemma hela tiden.
Det gör jag med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar