tisdag 30 augusti 2011

Hemmapappan

Bengt:

Så har det hänt. Pappan är hemma ensam med lillan. Visst har jag varit hemma själv med Alva förut, men kanske inte en hel förmiddag, eller som idag, en hel eftermiddag.
Mamman hade upprop igår, och jag hade en ledig förmiddag, lägligt va...??? Idag var det BVC eller HBV eller vad det nu heter, på förmiddagen, och plugg för mamman på eftermiddagen. Tur att jag hade en ledig dag idag igen...
Alvas morgonhumör har nog aldrig varit bättre. Gladare unge får man leta efter.
Mamman kunde dock inte slita sig igår, utan efter 1,5 timme så kom hon hem.
-Jag har 40min rast, sa hon och gick igen...
Jag vet hur det känns...
Bland det värsta som finns är när man måste gå hemifrån och lämna Alva. Speciellt nu när man stänger ytterdörren och hör ett gråt från insidan när man går. Alva säger nu mamma väldigt tydligt, och idag när mamman gick till plugget så gnällde Alva, pekade på ytterdörren och sa MAMA. Hoppas inte mamman hörde detta, för jag vet hur jobbigt det är...

Idag var vi som sagt på ... det där stället där man väger och mäter ;-)
Alva är nu 69cm lång och väger 8810g. Huvudet är 44,5cm. Vad nu det ska vara bra att mäta för...???
Nästa gång vi ska dit så är Alva 1 år. Då är det dags för sprutor igen. Det är alltid en pers.

Jag tänkte göra ett försök att lägga upp en film från igår.
Jag vet inte hur man redigerar filmer än, så den blev tyvärr ganska lång...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar