söndag 21 augusti 2011

Söndagsbestyr

Emma:

Klockan är halv elva en söndagmorgon. För ett par år sedan hade knappt en söndagmorgon börjat vid halv elva. Nu för tiden går man upp vid sju, dricker lite kaffe, gör ett storkok barnmat, diskar lite, idag har jag även hunnit klippa Bengt, sopat lägenheten och Alva tar sin förmiddagslummer. Jag önskar att jag kunde baka lite också, men tyvärr är frysen fullproppad så jag har ingen aning om hur jag ska kunna få in de där fyra barnmatsburkarna som väntar på att frysas in.

Vi ska prata med hyresvärden och se om vi kan få in en hel kyl och frys. Jag begriper inte hur de tänkte när de satte in en halv kyl och frys på en hundrafem kvadratmeter stor lägenhet. Fast köket är ju original från fyrtiotalet, skåpsluckor, bänkskivor, kakel, kallskafferi och hela kittet. Jag blev alldeles kär i köket när vi var och tittade på lägenheten. Tyvärr är det fantastiskt dåligt med bänkytor och det finns inte heller någon diskmaskin. Jag har jagat diskmaskiner på nätet efter en bänkdiskmaskin som man kan ha i ett skåp, men då maskinen inte får vara mer än 42 cm verkar det vara en omöjlighet. Jag som verkligen hatar att diska och har svurit på att aldrig någonsin bo i en lägenhet utan diskmaskin. Fast som sagt, jag blev ju helt kär i lägenheten när vi var och tittade på den, så här står jag nu. Utan.

Nä, om man skulle ta och hitta på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar