måndag 1 augusti 2011

Morgonstund i antiklimax

Emma:

Vi kom hem från semester i Stockholm igår. Det har varit fantastiskt roligt och det har inte funnits en enda sekund över till att blogga som min intention varit. Och vi har gått och gått och gått. Och gått. Vi har även flyttat ett flyttlass från Solna till Söder och Bengt visade sina takter likt en Duracellkanin medan vi andra knatade runt och pustade i 25 graders värme som normala människor.

Bengt och jag tog en heldag på Grönan med Alva. Vi älskar ju båda att ha dödsångest, vilket man faktiskt lyckats få till på ett par ställen även på lilla Grönan. Favoriterna blev Insane och Fritt Fall med Tilt. Jag ska erkänna att jag aldrig varit särskilt rädd på ett nöjesfält förut, men Tilten såg till att jag för första gången i mitt liv trodde jag skulle dö i en åkattraktion.

Det blev även en vända på Skansen i värmen och vi fick njuta av Vasamuséet under alldeles för kort tid. Det blev en kallt rosé vid en stilla sjö vid Pampas och kvällsdopp längst ut på Djurgården.                                                                Alva har nu tryckt pa en massa knappar sa jag kan inte skriva de daer svenska bokstaeverna i alfabetet. Aterkommer naer jag klurat ut att aterstaella tangentbordet till det normala....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar