fredag 12 augusti 2011

Hemmamamma


Emma:

Städat och klart. Bengt semester närmar sig mot sitt slut och själv har jag bara två veckor kvar av min föräldraledighet innan jag går på studierna igen. Det ska bli roligt, samtidigt som jag är alldeles ångestfylld. Ändå har jag njutit av varje sekund som föräldraledig, vaknat lika lycklig varje morgon som jag somnat lycklig varje kväll. Att vara hemmamamma är utan tvekan det absolut roligaste jag gjort. Jag har fått gå och dra här hemma, umgåtts med nära och kära, städat, bakat och fixat, och framför allt har jag fått vårda och älska det dyrbaraste som någonsin gått/krupit på denna jord. Det känns som om jag gjort något nyttigt, som jag har skapat grunden till en trygg liten varelse som ska få vara med och göra vår värld lite bättre.

Det går bra med min löpning. Jag springer i stort sett varje dag, cirka fyra kilometer, vilket förhoppningsvis så småningom utökas till fem kilometer. Tiden jag springer på är riktigt värdelös, men huvudsaken är att jag är ute och motionerar!

Förresten tror jag Alva börjat säga pappa. Hon viskar och säger pa-pa och visar tydligt att hon menar Bengt. Fast hon kan inte säga pappa med röst, då blir det ba-ba.

1 kommentar:

  1. Bra där Emma :) Härligt att höra och här kommer ännu lite pepp på vägen!

    SvaraRadera