söndag 28 augusti 2011

Bloggtorka

Vi behöver bara stå ut med dig i fyra
dagar till...
Emma:

Jag hade bloggtorka igår. Ibland känns det som om man inte har något vettigt att säga och inte ens är på humör att svamla. Igår var en sådan dag.

Idag är det min sista föräldralediga dag. Det känns sorgligt, ledsamt och rakt igenom tråkigt. Jag ska försöka att inte sätta mig och deppa ihop totalt, utan ska kämpa för att göra den till en bra dag. Den kan lika gärna gå, den kan lika gärna ta slut.

Hade inte brevbärare varit ett så lättjefullt släkte hade jag kanske kunnat plugga till seminariet jag har redan på tisdag. När vi flyttade in hade världens bästa brevbärare som drog med gigantstora paket och ringde på dörren när han lämnade dem. Idag har vi världens sämsta som inte orkar ta med barnböckerna Max potta och Max kaka, utan påstår att dessa är alldeles för stora för att kunna trycka in i brevinkastet. Han orkar inte ens skriva ett avi åt mig så jag kan gå och hämta ut paketet med studentlitteratur. Jag borde haft boken i handen i torsdags. Nu får jag väl avin med posten imorgon. Klockan tre. Eftersom vi är sista huset på rundan får vi posten klockan tre. Sen får jag sitta och tokplugga kvällen och tisdag förmiddag, stressad och frustrerad. För sån är jag,  jag måste plugga, jag måste vara förberedd.

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och göra något åt dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar