fredag 26 augusti 2011

Fredagsmys, finfredag, veckans bästa dag?

När lillan somnade i svampskogen!
Emma:

Idag var första gången på mycket länge som jag fick städa ensam. Det är inte så jobbigt numera när Alva är större som det var när hon var mindre. Men idag blev hon rädd när jag körde igång dammsugaren så jag fick ha henne på magen, vänd emot mig, för att kunna dammsuga. Hann med nästan hela lägenheten innan hon somnade, så nu ligger hon och snusar i sin säng och jag fick ta en paus i dammsugandet. Har passat på att skura de rum jag hann dammsuga, så jag har bara sovrummet och badrummet kvar.

För idag är det fredag, och som ni kanske förstått min favoritdag. Man fixar och styr och äter extra gott till middag. Förr i tiden fick jag även äta godis på fredagar, men fredagsgodiset är bortplockat numera. Däremot äter vi extra gott till middag, idag blir det hemmagjorda hamburgare (och då menar jag från scratch) och Bengt får pommes till. Alva ska få sina favoriter; korvstroganoff till lunch, plättar till mellis och kalops till middag idag. Gott ska det vara!

Igår totalvägrade hon att somna vid sju och höll sig vaken ända till nio. Efter två timmars sövningsförsök gav vi upp och tog ut henne i soffan. Inte så bra, visserligen, men en engångsföreteelse. Man kan inte bryta sig bara för att ungen ska sova hela kvällen. Vi får hoppas det går bättre ikväll så man kan få se en fredagsfilm och fredagsmysa. För det ska man på veckans bästa dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar