söndag 7 augusti 2011

It's the end of an era...

Emma:

Sommar lider mot sitt slut. Idag lovas regn och jag är helt övertygad om att sommaren inte kommer tillbaka. Torsdagens strandhugg i Haga Park var förmodligen året sista, hävdar jag, och blir lite "deprimert". För hur underbart det än är med prasslande löv och syre i luften, och hur underbart det än är med ruggiga, blåsiga höstkvällar framför öppna spisen, så är det inte sommar. För hur fantastiska alla andra årstider än är så finns det ingen årstid jag lever upp på så som jag gör under sommaren. Jag får lust och energi, vill göra saker, vill vara utomhus, blir social, vill inte sitta ner en sekund...

Under hela sommaren vaknar jag upp med panik och inser att vi är en dag närmare hösten, och oundvikligt nog kommer den till sist. Jag lyckades inte stanna tiden den här gången heller. Och det dröjer till nästa. Tio härliga månader till. Tio månader av slask, snö och iskall nordan. Bor jag i fel land, måntro? Det är ju ändå något visst med alla årstider, och även om vintern känns lång tycker jag det är lite skönt när hösten kommer. Då får man ta det lugnt igen, man kan ta filmkvällar och härliga löpturer i den syrerika luften.

Men jag ska försöka rycka upp mig och ta tillvara sensommaren med ljumma kvällar, kräftskivor och röda tomater.

Lite sommarbilder för att minnas:

Juni

Besök i Västervik hos gammelmormor
och gammelmorfar

Första strandhugget blev vid Ekuddens badstrand

Alva börjar precis kunna sitta



Grillpremiär på balkongen

Lite kalas!

På utflykt vid Långe Jan

Där är han, Långe Jan!

Fika vid Haga Park

Pappamys

Midsommartårtan

Midsommarfirande vid Quarnaslät

Grillfest på balkongen

Hundbadet på Svinö

- roligt att kolla när hundarna badar

Juli

Lejonen på Ölands djurpark


Alva sover vid vattenlandet


...och vaknar glad som en lärka


Picknick i Stadsparken när farmor och
farfar är på besök

Gungar för första gången alldeles själv på Skälby

Jag äter för första gången ute på Briggen
i Västervik

Utanför gammelmormors och gammelmorfars
hus i Västervik

Jag och mamma tog en kvällspromenad vid
Båtsmansstugorna i Västervik
Favoritstranden är den i Bergavik

Mycket tid tillbringas på fina picknickfilten

Favoritsysselsättningen, åka nalle puh-bil

En regnig dag på Solliden när gammelfaster är på besök

Det är mysigt i vagnen när regnskyddet är på

På väg till Stockholm, första stoppet blev i Ringarum

Flytt på Söder

Mamma badar på Pampas

Utsikt från Skansen

Vasamuséet

Pappamys på Grönan

Augusti

Stranden vid Haga Park


Pappa och jag leker på Haga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar