onsdag 7 september 2011

Vardag

Vad ska man blogga om? Jag har skrivkramp så det förslår. Alva och jag gör ingenting om dagarna, så där finns inget bloggmaterial. Det är svårt att hinna med att blogga, och när jag väl hinner känns det som om hjärnan är helt tom. Det finns inget att skriva om.

Man skulle väl kunna skriva om idioter som väljer att göra hål i öronen på sin ett-åring. Jag såg aldrig det avsnittet av Hollywoodfruar och tur var väl det, för jag blir illamående bara av tanken på det. Vidrigt.

Man skulle kunna skriva om att lärare har alldeles för låg lön. Seriöst, jag läser fem år på högskola, och jag har en ingångslön på 22 500? Det är lika mycket som en kriminalvårdare får efter 20 veckors utbildning. Och då har knappast kriminalvårdare särskilt bra lön.

Kanske beror skrivkrampen på den där skriftliga uppgiften som ska vara inne på söndag. Den känns inte särskilt frestande, och det lilla intresse jag har för pedagogik närs knappast av pedagogerna. Varför ska de bara strykas medhårs hela tiden? Är det ingen av dem som lever i samma värld som jag?

Nu sover Alva så det är väl dags att sätta igång med den skriftliga uppgiften. Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar