tisdag 20 september 2011

Återigen tisdag

Emma:

Jag måste göra något åt den där meningslöshetsstämpeln jag satt på tisdagar. Vad kan man göra för speciellt på tisdagar så dagen blir  lite mysigare, lite trevligare och lite bättre? Jag har en heldag i skolan och Bengt har föräldramöte ikväll och kommer inte hem förrän Alva har lagt sig.

Alva och jag hade det jättemysigt på vår mor- och dotterdag igår. Alva tyckte vi skulle spendera mesta av tiden med att åka runt på sin Nalle Puh-bil, så det gjorde hon. Jag krökte ryggen och sprang runt, runt, runt i lägenheten puttandes på lillfröken. Det ska bli såååå skönt när hon kan ge den fart själv. Annars är hon ganska bra på att gå med den, även om lära-gå-vagnen är lite lämpligare för ändamålet då den går att reglera farten på.

Alva börjar få koll på vad hon får göra och inte göra. När man säger nej till henne tittar hon på en och skakar stödjande på huvudet, som för att visa att hon visste om att hon inte fick göra så, och att hon faktiskt inte tänkt göra det heller.

Visste ni att vi har världens sötaste, underbaraste dotter som förgyller varenda sekund av mitt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar