tisdag 13 september 2011

God morgon

Alvas busmin

Emma:

Tisdagar är väl veckans mest meningslösa dag? Den skulle behöva lite upphottning.

Nåväl.

Jag sitter och njuter av morgonen med en kopp kaffe i handen och surfar efter tips på presenter till Alva som hon ska få på sin 1-årsdag. För det är bara sex veckor dit. Helt sjukt att jag haft barn i  snart ett år. Alva verkar intresserad av att bygga torn, så jag tänker klossar. Kanske en sån där låda man får sitta och stoppa in olika geografiska figurer i en låda med geografiska hål. Det börjar bli dags för duplo-lego. Kanske lite fina grejer till Alvas rum, det är fasansfullt tråkigt som det är just nu, även om hon inte sover där kan man gott och väl sitta därinne och leka. Lite söta lampor, fina tavlor på kusinerna med ramar i glada färger, någon lekmatta kanske? Nu när vi har diskmaskin skulle det inte skada med mer barnporslin. Och lite kläder är ju verkligen aldrig helt fel.

Jag ser fram emot hennes födelsedag. Jag vill ösa paket över henne, jag vill göra världens bästa födelsedagskalas med röda ballonger eftersom rött är Alvas/min favoritfärg. Hon har redan en klänning till kalaset, jag vet vad jag ska göra för tårta - vilken hon ska få smaka på för första gången.

Det ska bli så kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar