tisdag 27 september 2011

Redan tisdag?


Det är helt sjukt vad tiden går. Sist jag reflekterade över vilken dag det var, var det också tisdag. Typiskt att jag ska stanna upp just på tisdagen och notera att det är just tisdag. Så återigen, hur piffar man upp tisdagar? Jag betalade räkningarna nu klockan sju på morgonen, det skapar knappast någon feststämning. Dessutom har jag seminarium idag, typ det tolfte sen jag började plugga, så man tycker inte det är något anmärkningsvärt längre.

Vi cyklade till Ikea i söndags, förresten. Tidigt, så tidigt att vi kunde käka frulle på Ikea. Det var en höjdare, nu när det  börjat bli lite dyrare med den vanliga köttbulleportionen. Vi fick hur mycket som helst för 40:-. Alva käkade makaroner och kalvfrikadeller, sen gick hon loss i lekhörnan. Hon är så social, lillfröken!

Och står gör hon nu. Stadigt börjar det bli, och hon vevar och vinkar med armar och händer i exaltering över den nya kunskapen. Knäppunge!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar