fredag 16 september 2011

Här är hemligheten!


Emma:

Framgår kanske inte riktigt av bilden, men Alva fick smaka majsbågar för första gången. Jag har inte varit särskilt förtjust i konceptet, vet inte varför riktig, men jag tycker det är alldeles för dyrt i förhållande till vad man får - puffad majs. Luft. Knappt någon näring alls. Knappt mättande.

Men nu bestämde jag mig för att ändå testa. Så jag öppnade påsen i affären, för första gången i mitt liv, förhoppningsvis även den sista och gav Alva en majsbåge. Hon var skeptisk till en början, men när första majsbågen var slut försökte hon få tag på påsen så jag gav henne en till. Och en till. Hela rundan runt ICA och hem satt Alva tyst i sin vagn, något som annars är en omöjlighet nu för tiden, och knaprade på sina majsbågar.

Och när Bengt kom hem och jag skulle visa honom påsen blev Alva alldeles galen. Majsbågar kröp upp i topp på Alvas matlista, förbi smörgås och makaroner. Galet gott, säger hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar