måndag 19 september 2011

Regn???

Bengt:

Igår kom ett riktigt höstoväder till Kalmar. Det blåser och regnar. I kombination med varandra så blir det nästan som att det regnar uppåt.
Jag skulle ta sista hundpromenaden igår kväll och frågade då min kära fästmö om hon trodde att jag behövde mössa. Jag fick till svar:
- Det är september. Småbarn börjar ha mössa nu, inte vuxna män.

Jag kom då på att det faktiskt ösregnade ute, och om jag tog på mig regnjackan så finns det ju faktiskt en huva på den. I regnjackan så hade jag packat ner mina regnbyxor till ett snyggt litet paket. Så det var väl lika bra att ta på mig dessa med. Emma fick inte se mig, då jag var övertygad om att hon skulle försöka övertala mig att ta ett paraply i stället. Men det var ju huvan jag ville åt...

Det måste väl ändå vuxna män göra? Ha på sig regnbyxor och regnjacka...
Ut gick jag, ganska nöjd med mig själv faktiskt.
Synd bara att det hade slutat regna...
Gissa om jag kände mig dum???

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar