fredag 9 september 2011

Äntligen fredag



Nära

Närmare

Närmast

Emma:

För min del har den här veckan gått sjukt fort. Jag uppfattade knappt att den hunnit börja förrän den var slut. Tyvärr har jag en del att plugga i helgen, och nästa vecka är alldeles hysterisk med två seminarier och en massa skriftligt. Jag antar att skolan inte förväntar sig någon som helst kvalitet på det som man skickar in.

Så eftersom jag har så mycket att plugga var jag tvungen att byta gardiner. De gamla var smutsiga och trasiga av fem kattungars klättrande. Det blev de gamla panelgardinerna, och det blev jättefint. Det får va panelgardiner nu, de sitter där de sitter liksom, raka och prydliga.

Alva vet jag inte riktigt vad det är för fel på idag. Hon är helt överenergisk och sov knappt i förmiddags och är på god väg att hoppa över eftermiddagssömnen. Begreppet finfredag struntar hon fullständigt i och har producerat tre ohärliga bajsblöjor samt bajsat ner en body. Man börjar i alla fall vänja sig vid att ha en bebis överallt, i alla rum, i alla blomkrukor. Hon börjar bli riktigt snabb nu och helt omöjlig att ta kort på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar