torsdag 15 september 2011

Innan helgen...

Vi älskar böcker i vår familj!
Emma:

Jag hoppas ni har överseende med att det är lite tomt på bloggen just nu. Varken jag eller Bengt hinner att uppdatera lika ofta som vi vill. Förhoppningsvis blir det lite bättre när vi har kommit in i det här med att jobba och plugga när man har barn. Förra helgen ägnades till rapportskrivning och kommande helg kommer ägnas till ytterligare rapportskrivning. Jag har haft roligare. Men ändå inte, för det är första gången under min utbildning som jag känner att jag inte bara vill undervisa, utan hela läraruppdraget känns intressant. Jag VET vad jag vill bli, jag tror inte längre.

Idag hade jag inga föreläsningar, utan dagen tillskrevs till seminarieföreberedelser. Tyckte de kursansvariga ja, men inte Alva. Av någon anledning var Alva gnällig och ledsen idag. Hon har inte haft lust att sitta på golvet och leka för sig själv, utan hon var tvungen att aktivera mamman i leken. Jag har dragit runt med henne på hennes Nalle Puh-bil i 289 varv i lägenheten medan hon sagt "brum brumm". Jag har dragit runt med henne i vagnen på Maxi och handlat - vilket normalt är en plåga - men idag gick det alldeles utmärkt. Mitt lilla knep får jag dela med mig av imorgon, för nu är det sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar