torsdag 29 september 2011

En tenta senare...

På morgonen skrevs första och sista tentan för terminen. På eftermiddagen drog nästa kurs igång. Imorgon blir det ledigt, så den veckoliga städningen står på schemat samt lite fredagsmys på egen hand då fadern i familjen valt att fira helgen på annat håll. Men jag har laddat upp med film och fredagsgodis (FY! FY!), så det ska nog gå bra ändå.

Snart ska jag susa iväg och träffa min VFU-handledare. Det är alltid lika spännande och se vad det är för tjomme som ska vägleda en under fyra veckors tid. Härligt att få 2x6 km cykeltur varje dag också. Då slipper jag verkligen träffa min familj. Jag som knappt kan säga godnatt till Alva utan att grina!

Nattsömnen fungerar bättre och bättre för Alva, även om det är lite bakslag då och då. På kvällarna numera behöver vi sällan gå in till henne mer än en gång för att trösta. Hur nätterna är är svårt att veta. Bengt och jag hjälps åt, och vi lyckas sällan få klarhet i huruvida Alva har vaknat femton gånger eller inte alls under natten. Men idag är jag svintrött, så vi kan väl konstatera att natten inte var så bra. Eller så beror det på att jag varit vaken sedan halv fem, då Alva ansåg att morgonen var kommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar