torsdag 8 september 2011

Mus i vårt hus


Emma:

När jag höll på att städa igår, plockade jag ihop Alvas leksaker i hennes leksakshörna. Vad hittar jag inte där bakom leksakslådan? En söt liten skogsmus! Jag gav den lite korvbröd, tänkte den skulle få lite käk innan jag släppte ut den. Tyvärr smet den iväg när vi skulle fånga in den, så nu bor den under soffan. Där är den nog trygg från katterna, för dit under kommer inga katter. Vi får väl hålla balkongdörren öppen så den kan sticka hem igen.

Förmodligen var det en katt som släpade hem den. Den spelade nog död och när katten lade ner den på golvet stack den.

Alva blev överförtjust när hon fick syn på den och försökte ta den. Jag fick hålla fast henne för att inte skrämma iväg musen. Men nu lär vi nog inte se den mer, inte vid liv i alla fall. Att ha både katter och möss som husdjur brukar sällan funka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar