måndag 12 september 2011

Paus i studierna

Emma:

Jag skrev rubriken för 3,5 timmar sedan. Sen vaknade Alva, och som vanligt när jag varit iväg i skolan under dagen har Alva väldigt svårt att acceptera att vara någon annanstans än i min famn. Annars går det jättebra när jag är borta, det är när jag kommer hem som gnället sätter igång.

Alva har nu två dagar i rad bestämt sig för att morgonen börjar klockan fem och inte klockan sex. Det är lite småjobbigt, även om man som småbarnsförälder är väl förberedd och går och lägger sig vid tio på kvällen. Så om någon undrar varför jag är lite fåordig så är det för att jag varit vaken sedan fem och inte har fått sitta och slappa för mig själv i mer än fem minuter idag. Inte för att jag får sitta nu heller, utan att det står en naken bebis vid soffan och pekar på mig och gnäller.

Eftersom jag känner mig helt tom i huvudet har jag inte så mycket att erbjuda, så jag kan ge er en liten anekdot istället. Det var häromdagen när Bengt skulle fixa lunch till Alva, kött och potatis till varmrätt och päronpuré till efterrätt.

Döm av min förvåning när Bengt häller päronpurén över den uppvärmda maten.

Hur disträ är det tillåtet att vara egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar