lördag 8 januari 2011

Varför finns ni?

Bengan:

Satt och kikade på Tussbitar, där hon skrivit ett inlägg om en objuden gäst.
Jag måste bara ge mig in i debatten...
Vad finns det egentligen för nytta med dessa djävulsdjur???
Ormar äter möss och andra mindre, onödiga djur så som t.ex. småfåglar, ekorrar, och krokodiler. Helt OK med andra ord...
Jag funderade lite på vilket syfte i världen som spindeln egentligen har, förutom att användas i en söt barnvisa där han, helt motiverat och underbart, spolas bort.
Det sketna med barnvisan är den att spindeln kommer tillbaka. Precis som en dålig schlagerhit av Christer Björkman som bara etsar sig fast i högra hjärnbalken på mig.

"Kom... Så länge hjärtat slår. Kom... Så länge spänningen finns kvar. I morgon är en annan daaaaaag..."


Hur mycket jag än tänker på det, så kan jag inte tänka ut något syfte för dessa djur/odjur...
Bilden är från mitt jobb och är inte i naturlig storlek.
Egentligen var den ännu större...

Katter älskar att jaga spindlar.
Vi har 3 katter...
Vi har inga spindlar...

1 kommentar:

  1. :) Ja förr hade vi vår "vaktkatt" Chaplin som fångade allt som rörde sig, och då kan jag minnas att vi minnsan inte hade några jädrans kryp stora som hus hemma hos oss. Om inte för att göda och roa katterna, så ser jag ingen nytta med spindlar jag heller!

    SvaraRadera