torsdag 6 januari 2011

Jepp, oggen är ett nytt ord

Emma:

Jag har gjort banners till en förbanners idag. Ville ju ha något snajsigt till bloggen (oggen), en schysst header som våra besökare skulle känna igen när de besöker vår sida. Så jag laddar ner testversionen av photoshop. Ja, tjena, den fungerade ju sådär. Efter mycket krångel gav jag upp och sökte igenom min dator efter någon annan bildredigerare. Power Point nästa. Jepp. Till sist blev det några olika alternativ att välja mellan.

Men av någon anledning vägrar power point att spara bilden så som den ser ut på förhandsvisningen. Jag har lagt texten längst fram, och för att undvika missförstånd även ordnat bilderna så de ligger längst bak. Men av någon anledning väljer power point att lägga en av bilderna framför bokstäverna "bl" i ordet "bloggen", trots att bilderna är grupperade och alltså ordnade bakom texten. Så nu ger jag upp med bannern och döper om bloggen till oggen.

1 kommentar:

  1. oggen

    1. best. form. En benämning på en blogg som är extra intressant och underhållande.

    SvaraRadera