måndag 17 januari 2011

Årets semlepremiär


Emma:

Idag var mina föräldrar här och hälsade på med årets första semla. Sjukt gott. Tur att vågen visar ett par kilo mindre så man kan få njuta av lite gott då och då. Alva visade sig från sin gnälliga sida, så mormor fick gå runt med henne - för sitta ner när man kommer hit är visst inte okej. Sen somnade hon på sin morfars mage.

Vissa dagar vaknar Alva och bara helt enkelt är på dåligt humör. Det sitter i hela dagen. Dumt att ändra ett koncept som funkar? Vissa dagar vaknar hon med världens leende. Sådana dagar är det lite enklare att vara mamma. Just nu ligger hon och kikar på Scrubs. Barn ska visst inte kolla på TV om de är yngre än två år, men det känns som om jag inte kan göra så mycket åt det just nu. Jag hör nog till de som tycker att TV:n kan fylla en viss funktion i livet, men att man inte bör överanvända den. Det är skillnad att kolla på Teletubbies och Pippi Långstrump. Mitt barn ska aldrig behöva titta på larviga figurer som pratar bebisspråk. Hoppas han som hittade på Teletubbies sover dåligt på nätterna, det är han värd.

Men visst är det lämpligt att dagens 10-i-topp är en lista över bästa TV-serierna!?

  1. Vänner
  2. Cougar Town
  3. Desperate Housewives
  4. Scrubs
  5. CSI
  6. Family Guy
  7. Simpsons
  8. Solsidan
  9. Californication
  10. Joey
Kvalitetsteve? Jag älskar att titta på frågesportsprogram också, vi brukar kika på Vem vet mest, Postkodmiljonär och På spåret också. Jag vinner nästan jämt, eftersom jag är så smart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar