fredag 21 januari 2011

Äntligen fredag

Emma:

Bebis är inte lika förtjust i fredagar som jag. I vanliga fall går det att lägga bebis i babygymet så är allt okej. Hon brukar ligga och snacka och flirta med den vita kaninen. Men har mamman bestämt sig för att städa nöjer sig inte bebis med ett löjligt babygym, utan då ska vi hänga i babybjörnen. Bra träning att dammsuga under sängen med ett femochetthalvtkilosknytte hängandes på magen, tycker bebis.

Allmäntillståndet har alltså varit: Mycket Arg Bebis.

Efter mycket slit och tröstande lyckas jag äntligen städa färdigt. Det blir dags att gå med hundarna. Bebis är inte nöjd i sin overall så jag får stå och bal
ansera på ett ben när jag ska ta på mig skorna med en arg bebis i örat. Misstänksam som jag är av naturen kikar jag i vänsterskon innan jag tar på mig den. Mycket riktigt. Jag hittar det här:



Det är alltså en granstubbe instoppad i en plastpåse, som NÅGON har knölat ned i min sko. I andra skon avslöjar förövaren sig med ett förlåtande litet brev.

Han skulle bara ana hur oförlåten han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar