fredag 14 januari 2011

TGIF

Emma:

Julen är utstädad. Jag har hållit på sedan elva i morse, med några få amningspauser. Först nu sitter jag ner, har ätit och är nästan klar med all tvätt. Halvdöd. Men det är fint här hemma. Bengt får hjälpa till med den sista tvätten. Kanske. Vi är lite smått oense när det kommer till tvättning. Jag kör det mesta på 40 grader, med undantag för några få 60-gradersmaskiner. Bengt däremot är så nitisk, så står det att ett plagg tål 60 grader ska han absolut tvätta det i 60 grader och inte 40. Det resulterar i att han står med 17 olika tvätthögar med typ fem plagg i varje hög. För man kan visst inte blanda blått och rött i samma maskin... Ööööh...

Sen ska tvätten torkas. Jag kör in allt i torktumlaren, med undantag för stickade koftor eller väldigt känsliga plagg. Bengt hänger hälften av tvätten.

För att det ska slippa ta fem år att tvätta en veckas tvätt brukar jag ta hand om den. Dessutom gillar jag att tvätta. Lukten av nytvättat finns med på min 10-i-topp-lista över goda dofter. Så vi kör väl lite High Fidelity-inspirerat och gör en topplista!?


Min 10-i-topp-lista, goda dofter:
  1. Nytvättat
  2. Nyklippt gräs
  3. Kaffe
  4. Kaprifol
  5. En nyupptänd kolgrill
  6. Nybakade kanelbullar
  7. En ny, oläst bok
  8. Hav
  9. Vitlöksbröd
  10. Bensin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar