måndag 10 januari 2011

Fast den här gången är det sjukt kul


VS


Emma:

Jag har ju, som den litteraturnörd jag är, lite smått följt tjafset mellan Peter Englund och Björn Ranelid. Englund tog sin Svenska Akademien (för snille och smak) i försvar mot Björn Ranelids "attack" och skrev på sin twitter:"Noterar att Björn Ranelid uppmanat mig att följa hans exempel och delta i dokusåpor. Det kommer inte att ske. Däremot har jag inga invändningar mot att han gör så själv. Allt som håller Ranelid borta från skrivandet välkomnas." Hittade en blogg där någon bidragit lite till diskussionen.

Jag har själv aldrig läst Ranelid, men Kristina Lugn tar honom i försvar och det gynnar ju aldrig. Jag tycker Kristina Lugn bör skriva och inte prata, Englund tycker Ranelid bör dansa och inte skriva, jag tycker Englund ska kliva av sin position och lämna över sin position som ständig sekreterare till mig. Det är tur att vi lever i ett åsiktsfritt Sverige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar