fredag 7 januari 2011

Tårar

Bengt:

Jag har tidigare berättat om att jag har blivit fantastiskt blödig nu sen Alva kom till världen.
Visst, jag var väl kanske inte världens tuffaste kille innan, men det har definitivt blivit skillnad.
Jag är dock inte lika känslig som min kära trolovade.
Kanske beror det på att vi redan innan Alva var förberedda på helt olika saker.
Jag såg mig själv och Alva ute och åkte pulka.
Jag såg mig och Alva gå till dagis (förlåt... förskolan).
Jag såg mig och Alva gå till lekparken tillsammans då jag är pappaledig.

Emma var nog inställd på mer basala bebis-saker, och att Alva verkligen skulle vara liten.
Detta innebär ju nu också att det blir ganska jobbigt för min kära sambo nu när Alva växer.
Jag tycker det är helt underbart att hon växer så det knakar, medan sambo gråter floder när 50-bodyn inte längre passar.
Nu är det ju så otäckt att Alva nu även kan ha 62 i kläderna.
Jag jublar, sambo har avskedsceremonier för kläderna...
Märkligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar