söndag 9 januari 2011

100 frågor

Emma:

Miss Universum skrev att man fick kopiera, och eftersom jag har en sovande bebis i knät som jag inte vill väcka riktigt än tänkte jag att det kunde vara ett trevligt tidsfördriv. Feel free to read it!

1. Hur gammal är du?
30

2. Hur gammal känner du dig?
Hm... Jag känner mig nog varken äldre eller yngre än vad jag är...

3. Vad har du gjort i dag?
Absolut så lite som möjligt, känner mig lite sjuklig, så jag har vilat och tagit det lugnt. Kollat på Desperate Housewives och gått med hundarna.

4. Vilken film såg du senast?
Kollade lite halvhjärtat på Låt den rätte komma in.

5. Vem ringde du senast?
Min mamma och pappa.

6. är du besatt av någonting?
Det låter inte särskilt sunt att vara besatt av någonting, så jag svarar nej på den frågan.

7. Är du rädd för blod?
Nä. Inte rädd. Bara fobisk.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Ett fantastiskt blött och tråkigt Kalmar, i en varm soffa utsträckt på divanen.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Calle Bildt, Göran Persson, Olof Palme, Ingvar Carlsson och Fälldin (förnamn?)

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nä.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart.

12. När vaknade du i dag?
03.47

13. Vilken är din favorithögtid?
Den som står närmast till hands.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Thailand skulle vara gutt...

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Min gamla högstadieskola i Västervik. Vet inte varför, men jag får ångest bara jag tänker på det där stället. Återvände ju dit under min praktik på lärarhögskolan, och det kändes föga uppmuntrande.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag ska sitta i köksfönstret och spionera på grannarna medan jag sitter och skriver arga lappar som jag ska sätta upp i tvättstugan.

17. Vad lyssnar du på just nu?
Bittersweet symphony, The Verve.

18. har du någon gång brutit ett ben?
Nä, men en arm.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Kaffe, mjölk till kaffet, sallad, tomat och fetaost.

20. Vem är din favoritkändis?
Tänker vara så sjukt ytlig och tråkig att jag svarar något så banalt som Jennifer Aniston på den frågan.

21. Vad är du på för humör just nu?
Smått uttråkad.

23. Snarkar du?
Jag tror det, har nog snarkat ända sen jag blev gravid och det är nog inte borta riktigt än.

24. Vilka yrken har du provat på?
Servitris, bartender, butiksbiträde, bonde, kriminalvårdare och lärare.

25. Hur går du helst klädd?
Tights och tunika

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Skorpionen.

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Juleskum.

28. Vad sa du senast?
Cherry, du är ful.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Hahaha, svenska förstås.

30. Vad har du på dig just nu?

Kläder. Och en bebis. Och en filt.

31. Vilken är din favoritaffär?
Måste nog svara H&M på den frågan. Hittar alltid något där och de är så snälla och kallar mig för Guldkund och ger mig en massa bonuscheckar. Det är kärlek!

33. Vad har du i dina fickor?
Absolut ingenting just nu.

34. Vad köpte du senast?
En Cola light.

35. Hur många gånger har du flyttat?
Finns inte en chans att jag orkar räkna efter.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Min bebis, min man och obegränsat med krubb och dricka.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Nattmänniska.

38. Senaste filmen du såg på bio?
Inglorious Basterds. Jisses, det var inte igår...

39. Har du blivit sydd någon gång?
Jepp, när jag bröt min arm och naturligtvis efter kejsarsnittet. 30 stygn totales.

40. har du någon gång badat naken utomhus?
Ähum...

41. Vad åt du till frukost?
Kaffe!! Fullkornstunnbrödsrulle med räkost.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Jag var partypinglan nummer ett och jobbade på... ähum... Glitter... ähum...

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nä, jag har ju inget körkort, men jag kör väldigt fort när jag sitter som passagerare.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min älskling städade lägenheten i fredags!

45. vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
I min bebis säng, hehe

46. Vad var det sista du åt?
Frukosten

47. Vem är världens vackraste kvinna?
Svarar nog Jessica Alba på den frågan.

48. Är du blyg?
Ja, jag skulle nog vilja kalla mig blyg.

49. Vilken var den sista konserten du var på?
Rolling Stones!

50. Vad heter du i andranamn?
Maria.

51. Har du varit med om en bilolycka?

Näpp.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Nä, det är det gamla vanliga, njure, hjärta, tarmar...

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Springa, tror jag.

54. Har du några husdjur?
Två hundar och tre katter.

55. Vill du gifta dig?
Japp, 120512 som det ser ut nu.

56. Vad är du sugen på just nu?
Kaffe, men nu får det räcka för idag.

57. Vad är klockan?
17.36

58. Vad är det konstigaste du ätit?
Jag äter inga konstiga saker.

59. Har du någon udda förmåga?
Hm... jag har förmågan att alltid tappa mackan uppochner.

60. Var växte dina föräldrar upp?
Pappa i Överum, mamma är svårt att svara på, hon har flyttat runt så mycket under sin uppväxt.

61. Vad önskade du dig i julklapp?
En fåtölj.

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor?
Ja.

63. Göteborg eller stockholm?
Stockholm!

64. Har du sett någon dö?
Hehehe nä

65. Har du någon gång ringt polisen?
Ja, det måste man ibland.

66. Hur många grader är det ute?
Ett par kanske.

67. Vilken färg har ditt hus?
Gult.

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång?
Ja, en gång.

71. Har du svenskt ursprung?
Japp, genomsvensk

74. Vem kramade du sist?
Alva.

75. Har du någon gång åkt snowboard?
Nä, jevlar vilka tråkiga frågor..

78. Har du gröna fingrar?
Jepp, jag och Hulken.

79. Har du svimmat någon gång?
Ja, när jag ser blod.

80. När lärde du dig senast någonting nytt?
Jag lär mig nya saker varje dag. Idag lärde jag mig att mina nya skor inte klarar av 1dm djupa vattenpölar.

81. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Lillmiller, Muppen

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba?
Plugga, det är det roligaste som finns. Förmodligen Litteraturvetenskap

83. Är du vidskeplig?
Mja, det är jag nog.

84. Vilka är dina största svagheter?
Ich bin ein übermenschen.

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då?
Nä, jag gillar inte blod

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon?
Jag har gått med hundarna så jag slipper torka kiss imorgon.

90. Bada eller duscha?
Duscha.

91. Är du bra på att laga mat?
Jepp, jag är en stjärna i köket.

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft?
Ja, kriminalvården kräver det.

93. När och varför var du på sjukhus senast?
När jag födde Alva för 11 veckor sedan, för att ungen ville ut.

94. Vilket är ditt drömyrke?
Professor inom litteraturvetenskap.

95. Har du några Piercings?
Nä.

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg?
Vändstekta med krossad äggula.

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara?
Jag vill återuppleva varenda sekund av mitt liv med Alva.

98. Vad gjorde du 8.00 imorse?
Sov som en gris.

99. Har du gråtit idag?
Nä, inte idag. Igår grinade jag däremot helt rationellt pga att Alva hade sovit i 22 timmar av 24 och jag trodde det var något fel på henne.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Byta blöja på Alva och laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar