torsdag 6 januari 2011

Julafton lite då och då

Bultbräda, från kusinerna Elin och Gustav

Emma: (Va? Jag igen?)

Alvas farmor och farfar var på besök i helgen och gav oss en massa julklappar. Jag älskar presenter, i synnerhet de som Alva får. Det är någon urinstinkt i mig som har satt mig själv åt sidan och plötsligt handlar det bara om mitt barns välmående. Tänk, vem trodde det om den stora egoisten?

Nåja, förutom en trevlig helg fick Alva en massa fina julklappar av farmor och farfar och gammelmormor:










Och igår ringde vår söta brevbärare på dörren med ett paket under armen (han är ju för go vår brevbärare som lämnar våra paket vid dörren istället för att tvinga oss hämta ut dem själva). Jag ville vänta med att öppna paketet tills Bengt kom hem, men Alva har tålamod som en törstig kamel och hade inte alls lust att vänta, så jag var tvungen att öppna det. Det var min faster som hade skickat julklapparna - hon hade ju inte kunnat komma ner till Kalmar över jul eftersom SJ+snö=tågfritt Sverige. Visst var det fina grejer Alva fick!?








Och inte glömdes jag och Bengt bort! Duken gör sig jättefin på det runda bordet!

Och så ringde UPS på dörren, med ytterligare ett paket. Vårt X-box har varit på tre veckors semester i Tyskland. Det hade nämligen lagt av med att låta. Bengt har suttit och spelat CoD utan ljud tills jag tröttnade och sa åt honom att han faktiskt fick ringa supporten. Jag är ju gammal gamer själv, så jag sitter gärna och kollar på när Bengt spelar och hånar honom när han dör, men utan ljud var det föga spännande. Supporten kom och hämtade x-boxet hemma hos oss och körde ner det till en härlig SPA-anläggning i Tyskland för lite lerbad och massage. Igår kom det alltså hem igen. Fortfarande utan ljud. Tyskarna hittade visserligen malm i Sverige, men inte kunde de hitta något fel på vårt X-box. Vi har alltså fortfarande inget ljud på skiten, om vi inte väljer att köra det genom skart-kabel, men finns det HDMI är ju detta att föredra... Nåja, det ordnar sig väl... det var ju inte vi som betalade för resan. Men det skulle ju vara trevligt att kunna spela Rockband med ljud?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar