onsdag 19 januari 2011

Dag 8

Bengt:

Dag 8 – Mitt andranamn – och vad jag tycker om det.

Jag har lärt mig att uppskatta mitt andranamn på äldre dagar (på dagarna, om dagarna, som dagarna...). När jag var liten så var jag väl inte så himla stolt över att heta Gunnar, speciellt inte när man heter Bengt som förnamn, det blev ju liksom två "gammelnamn" på varandra.
Numera är jag stolt över mina namn. Det är jag. Det är mina namn.
Jag har fått namnet Gunnar efter min far, och så vill jag också ha det. Frågan är bara vilket namn, och det är ju faktiskt inte säkert att vi får någon grabb alls...
Namn är någonting som man ska tänka över noga. Det är ändå någonting man ska ha resten av sitt liv.
Jag är stolt över Alvas alla namn.
Alva Maria Lilian Näslund/Millerfelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar