onsdag 19 januari 2011

Dag 9

Bengt:

Dag 9 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Jag har många dåliga vanor. Vissa som jag själv vet om, vissa som är omedvetna.
Frågar du sambo så har jag förmodligen hur många som helst.
Men det är väl lite av dessa som gör mig till den jag är. Visst är det jobbigt när jag gör dessa vanor på ställen man inte bör göra dem på.
Här kommer ett exempel:
Jag har en vana att när jag ska ta på Alva sin body, så lägger jag den på mitt huvud när jag plockar upp henne från skötbordet. Sen är det ju bara att nicka till lite så åker bodyn ner på sin plats på skötbordet. Smart va???!!! Ibland kan det dock ta lite tid, om Alva är lite grinig eller så. Och då kan jag glida runt med hennes body på huvudet ett tag.
Sambo berättade att jag hade gjort så när vi var hos farbror doktorn med Alva för första kontrollen. Jag har själv inte en aning om att jag har gjort det, men risken är mycket stor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar