måndag 9 maj 2011

Mellan hägg och syren

Emma:

Sitter ute på balkongen och njuter i den mån jag kan av försommarvärmen, vilket inte är helt då jag valt att vara dunderförkyld. Blodet känns som gröt och irritationen av att vara så långt ifrån en übermenschenstatus är total. Vad hände med mitt beundransvärda immunförsvar när jag födde barn? Plockades den bort tillsammans med min IQ vid kejsarsnittet och såldes dyrt på e-bay? För jag har då varken märkt av det ena eller det andra de senaste sex månaderna.

Alva sover i vagnen. Det har hon gjort i två och en halv timma nu. Vi gick en långpromenad på 1 1/2 timma, i flipflops. Det var inte det smartaste draget. Har stora brännblåsor på trampdynorna nu. Nobelpriset, någon?

Igår invigde vi balkongen med grillpremiär. Vår alldeles egna grillpremiär alltså. Hemma hos oss. Med vår grill. Annars har vi ju grillat förr. Fast inte hemma då. Inte med vår grill. När man är hemma kan man grilla sånna där opretantiösa grejer som halvfabrikat som man lika gärna kunde ha stekt istället, typ korv och hamburgare. Det är gott det med, även om man sänder en liten tanke till entrecoten svärisarna bjöd på.

Snart är det dags att fixa i ordning balkongen med trall, balkonglådor, spaljéer och en massa växter. Det ska bli vår lilla oas i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar