torsdag 19 maj 2011

En soffa renare...

Emma:

Igår var en dammsugarförsäljare här och rengjorde vår soffa. Den har aldrig varit så fin. Vi fick det "gratis" mot att både jag och Bengt deltog i demonstrationen. När soffan var ren ville dammsugarförsäljaren sälja maskinen till oss. För FÖRTITVÅTUSEN!! Jo, tack, soffan blev fin och maskinen var riktigt rolig och skulle definitivt användas, och visst att det kanske var livstidsgaranti, men... nä, hade jag fyrtiotvåtusen hade jag nog hellre spenderat dem på något annat än en dammsugare. Vi fick äran att rekommendera släkt och vänner för en liknande demonstration, vilket vi gjorde. En gratis rengöring av säng/matta/soffa har väl alla nytta av?

Alva var på sitt alldeles mest strålande underbara humör igår. Vi var och hälsade på morfar och fikade lite. I helgen kommer den enda kusinen Alva har på sin mors sida - än så länge - och hälsar på. Det ska bli roligt! Nästa vecka ska Alvas far åka till Stockholm och vara borta en natt, ska bli mindre roligt. Hur löser man det med hundar och sovande barn? Nåja, det är ju bara en natt, så det ska vi väl klara av Alva och jag. Vi får kasta ut Mattis också och ha tjejmys eller nåt...

Inatt fick Alva, för första gången i sitt korta liv, för sig att hon skulle ligga vaken och gurgla mitt i natten. Det välkomnades med glädje. I en hel timme låg hon och drog i min näsa, kinder och läppar och pratade. Tur att man får sova till åtta på morgonen i alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar