tisdag 17 maj 2011

Gamla bloggen är igång igen


Emma:

Nu har jag dragit igång min andra blogg igen http://citrontradgarden.blogspot.com/ - som är nästan bebisfri! Kände att det var dags att börja tänka på något annat än barn.

Alva och jag var och shoppade katrinplommon idag. Jag kikade på barnmatsburkarna, varav katrinplommonpurén kostade 7,90 för en liten burk. En påse katrinplommon kostade 12,50. Eftersom jag inbillar mig att den mat jag lagar själv är mycket bättre än den jag köper kombinerat med att jag är ganska ekonomisk (snål) så köpte jag naturligtvis en påse katrinplommon. Det var löjligt enkelt att göra egen katrinplommonpuré; man kokar katrinplommon i fem minuter, mixar det med lite vatten. Klart. Sen fryser man in det i iskubslådor och flyttar sedan över det i fryspåsar. Har jag nämnt hur smidigt det är att göra så?

Det såg ut som ... ähum ... ääääh ... chokladpudding?

Alva, som inte dragit parallellen till ... ähum ... ääääh ... chokladpudding (?) tyckte det var jättegott med katrinplommonpuré i gröten och åt upp alltihop. Knäppunge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar