måndag 30 maj 2011

En morsdag rikare

Coolaste solisarna som Alva fick av moster
Emma:

Vissa dagar är lite extra härligt att vara mamma. Som den dagen då ens 7-månaders varit ute och plockat en stor bukett liljekonvaljer och stiger upp tidigt på morgonen för att göra frukost på sängen. Och på kvällen får man efterrätt till maten som man inte behövde laga själv. Allt är bara trevligt.

Det var tre generationer mammor som möttes i Västervik igår och firade tillsammans. Och de fyra generationerna är alla äldsta dottern. Det togs kort som ska in i Alvas album men inte in på bloggen, av flera anledningar. Främst för att ingen ska behöva oroa sig för att jag ska lägga ut kort på dem utan deras vetskap.

Ibland undrar jag hur länge jag kan blogga om Alva så här. Tar hon skada av det? Det är ju så mycket snack om att barnet får märken för livet för att man "outar" dem genom att blogga om dem. Jag kan inte begripa riktigt hur. När jag gjort det, om jag gör det, tar jag bort bloggen. Raderar den. Tills dess fortsätter jag att blogga.


Så här glad är man hos gammelmormor och
gammelmorfar


Hemma igen, Alva sitter och pratar

Alva har tagit sovmorgon. Idag ska vi förhoppningsvis gå till Skälby och träffa en liten, liten bebis. Om de har kryat på sig. Annars får det bli en långis med hundarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar