onsdag 11 maj 2011

Allt på ett kort

Emma:

Idag ska vi till BVC för läkarkontroll. Jag gissar vikten till 7400 g och längden till 64 cm, då skulle hon alltså ha vuxit 0,5 cm och gått upp 400 g på en månad. Hon är fortfarande inne på storlek 68 i bodys men har 74 i byxor och pyjamas. Med andra ord har hon förmodligen ganska långa ben i förhållande till överkroppen. Konstaterade att vi bara hade fyra bodys i storlek 74, varav en är långärmad och resten linnen. Däremot har vi fem klänningar i storlek 74 och en jumpsuit, visserligen är den sistnämnda i storlek 80, men den såg så liten ut så den lär passa nu i sommar. Det enda jag känner att vi behöver egentligen är lite koftor och kanske ett par tights. Vi fick ju 50:- på H&M eftersom de skickat fel vara sist jag beställde, så jag får väl gå in på hemsidan och kolla om jag kan hitta något.

Igår var vi på badstranden vid Talludden. Cherry var den enda som badade. Vi höll oss lite vid sidan om förstås, eftersom hundar är förbjudna på badstranden. Istället hittade vi en liten björkdunge som vi låg vid, det får bli vår plats i sommar. Förra och förrförra året hängde vi vid Laboratorieholmen, men det är inte så barnvagnsvänligt där, så vi var tvungna att hitta en ny plats. Dessutom så ligger Talludden cirka 600 meter från hemmet - det kan man ju leva med. Annars är det ganska nära till badstranden på Ängö, men dit tar jag nog inte hundarna.

Det blev ett inte särskilt meningsfullt inlägg idag, det var meningen att jag skulle prata om kort då jag konstaterat att jag i genomsnitt har tagit runt 250 kort varje månad sedan Alva föddes. Förutom den här månaden, då jag redan efter två veckor är uppe i 500 kort. Dags att framkalla lite kanske?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar