måndag 9 maj 2011

Härlig helg!


 Emma:

Nu är det vår på riktigt!

Vi shoppade loss Alva och jag i lördags. Hittade en jättefin jumpsuit till Alva och en klänning, och jag lyckades för en gångs skull köpa något till mig - hör och häpna: ett par skor! Tyvärr finns inte jumpsuiten på nätet och jag orkar inte ta kort på den så ni får se den senare. Skorna till mig blev ett par vanliga billiga 99-kronors från H&M - jag hör ju till den som hellre köper tio par billiga skor än ett par dyra. Och det gör jag också, köper tio par skor. När sommaren kommer blir det större utmaning att matcha eftersom man har på sig både mörka och ljusa kläder, samt behöver matcha stil och huruvida det är varmt eller kallt, regnigt eller soligt. Räkna på det, du klagande sambo!


Igår blev det ko-utsläpp vid Ingelstorpskolan. De såg ut som Peija allihop och var jätteglada över att få komma ut igen. Alva satt i gröngräset och ryckte upp gräs och maskrosor, hon behöver bara någon vecka till tror jag, sen sitter hon riktigt stadigt. Just nu sitter hon bra så länge hon koncentrerar sig på att sitta, men så fort hon börjar tänka på annat välter hon. Det kan ligga i släkten också. Hennes far ringde nämligen häromdagen till hennes mor för att berätta att han var på väg hem. Han sa dock inget i luren varpå jag frågar om han gjorde något annat samtidigt, han brukar ju bli väldigt tyst när han behöver koncentrera sig på två saker samtidigt. - Ja, jag går med cykeln, bär en innebandyklubba och dessutom har jag en ryggsäck på mig.

Behöver jag säga mer?


Alva pratar olika med mig och Bengt. Vi har lagt märke till att hon har olika ljud när hon kommunicerar med mig och när hon kommunicerar med Bengt. När hon pratar med sin pappa skriker hon "Ääääh" eller "Iiiih" så högt hon kan och viftar med armar och med med stora rörelser. När hon pratar med mig säger hon "Mh" i normal samtalston, väntar på svar och sen säger hon "Mh" igen, samtidigt som hennes rörelser är mycket försiktigare. Visst är det fantastiskt att en sån liten är en så social varelse och har klurat ut att pappa är halvdöv (gymnastiklärare vettu', de är halvdöva allihop).

Idag ska jag nog packa hundar och bebis och ta mig ut någonstans där det är vackert, låta Alva rycka lite gräs och själv ska jag dricka lite kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar