tisdag 31 januari 2012

Sjukstuga

Vår underbaring som återhämtar sig i sin stol,
i mammas strumpor och vatten lättillgängligt.
Emma:

Jag tror förvisso att jag är på bättringsvägen, men Alva mår inte bra. Hon hade 38 i temp i morse, och med tanke på hur hon sov i natt har hon tydligen haft väldigt ont någonstans - var vet vi inte. Halsen? Kroppen? Hon har dessutom sovit hur mycket som helt under dagen, så nu fick hon lite alvedon och näsdroppar innan läggdags, vilket förhoppningsvis hjälper henne sova lite bättre. Det blir i vilket fall ingen förskola i morgon, men förhoppningsvis kommer hon vara feberfri i morgon och piggna till lite. Tur är det att jag pluggar, det gör inte så mycket om jag missar ett par föreläsningar ekonomiskt, även om jag hatar att missa föreläsningar av kunskapsmässiga själ.

Nu är första delkursen snart slut och vi har bara en hemtenta kvar att skriva. Jag kör igång med den så fort mitt huvud klarnar upp efter förkylningen och när Alva kan gå tillbaka till förskolan. Det viktigaste är ju att jag får ett G i betyg - allting annat är bara bonus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar