lördag 21 januari 2012

Bra köp ???

Bengt:

Häromdagen var jag och handlade på maxi. Och nu är det så att när jag handlar så blir det alltid fel.
När jag kommer hem så packar Emma upp varorna, och suckar lite fint... Och då frågar jag henne vad som blev fel den här gången. Detta händer VARJE gång...
Men häromdagen så kändes det fantastiskt bra när jag cyklade hem efter att ha handlat 3 stora kassar mat. Jag funderade på hur blogginlägget med rubriken "Äntligen så hände det..." skulle se ut.
Men...
Inlägget uteblev då jag köpte kokt skinka istället för kokt korv. Trots att Emma klart och tydligt sagt KORV...
Markus Krunegård sjunger en låt som går "Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det!"
Och jag säger till er... Emma får verkligen leva med det...

Men så igår kommer hon hem efter att ha varit på maxi med Alva och mormor och morfar.
Självklart hade hon nu köpt den där korven som Alva skulle ha. Och lite till...
Vi brukar även ha en liten diskussion när det är tvätteridags. Vi tvättar inte på samma sätt. Jag är mer noggrann och sorterar fler maskiner än vad som finns tvätt, medans Emma kör alla möjliga konstiga färger tillsammans.
Saken är den att hon är helt tokig i sköljmedel. Vi hade redan 4st olika hemma, men vi behövde visst 3st till...??? Så nu har vi 7!!! sköljmedel hemma.
Men visst, det kan ju vara bra att ha om man tappar bort 6 av dem...
IDIOT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar