söndag 29 januari 2012

Om söndagen som blev bättre än jag hade tänkt mig

- Okej morsan, kom igen nu, nu kör vi i gång!


- Okej, nu packar vi upp allt

- Hmm... är det här verkligen rätt?

- Mmmm verkar stabilt och bra

- Undrar vad det ska bli... en lekhagen till
bebisar kanske?
Emma:

Jag är, som jag tidigare nämnt, inte särskilt förtjust i söndagar. De är sega, helgen är slut, unnardagen (lördagen då jag får äta socker) är över, och söndagen inbjuder allmänt till att inte göra någonting annat än nyttigheter eller tråkigheter. I dag vände vi trenden. Även om jag har gjort väldigt tråkiga saker, såsom att göra i ordning köket efter gårdagens lyckade middagsbjudning - vilket tog tre timmar, eller betalat räkningar (pengarna borta), har vi hunnit med roligheter. Alva och jag var ute och gick med hundarna, Alva fick åka pulka, vilket hon tycker är jätteroligt. Hon sitter och sjunger för sig själv och plogar snö med händerna. Efter middagsvilan drog hela familjen till Citygross och Ikea, och Alva har gått själv nästan hela tiden på Ikea.

Vi fyndade en byrå till sovrummet. Det är nämligen dags att göra i ordning vårt gigantiska sovrum så att det blir mysigt och trivsamt därinne. Numera är det mest bara ett ytterst oorganiserat kaos. En byrå, kanske en sänggavel och några snygga fåtöljer, lite fint på väggarna och någon stor matta hundarna kan husera på, kanske? Det blir nog fint, till sist. Nu är vi en bit på väg, och vi kan möjligen få lite ordning på de kaotiska garderoberna som är så där kaotiska garderober kan bli om det finns mer kläder än plats.

Jag fick roa mig med att skruva ihop byrån efter middagen. Eftersom jag är lite störd tycker jag sånt är roligt. Tyvärr skulle ungen, som travat runt hela Ikea och lite till, sova, och jag behövde hammaren, så nu har vi en halv byrå och kaos i vardagsrummet i stället. Inte lika roligt, men jag har lite tid i morgon till att sätta ihop resten av byrån. Dessutom köpte vi lite fina ljus och lite krukväxter att piffa upp köksfönstret med. Det är inte bara roligt på Ikea - det är ännu roligare när man kommer hem och kan göra fint!

Jag tror det blir tummen upp för den här söndagen från hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar