söndag 15 januari 2012

Segsöndag

Emma:

Jag är inget stort fan av söndagar, kan jag erkänna. De symboliserar slutet på helgen och fungerar som någon slags uppsamlingsdag för mig - det är här jag fixar med sånt som måste fixas med inför stundande vecka; tvätt kanske behövs tvättas; barnmat behövs kanske lagas; någon kurslitteratur kanske behövs läsas; bröd kanske måste bakas; osv, osv, osv. I dag drog jag iväg och köpte Alvedonsuppar till Alva, näsdroppar till Alva samt ett par gummistövlar till Alva. Jag hittade ett par röda fina Tretorn-gummistövlar - köpte faktiskt storlek 21. Det stod i storlekstabellen att man skulle köpa storleken som ligger 1,5 cm över den faktiska fotlängden, vilket innebar att Alva skulle ha storlek 21. 

Väl hemma, med sockor i, var de ganska stora på lilla Alvas fötter, men det kommer nog gå vägen ändå. Hon travade runt i dem här hemma, och som det ser ut nu rör hon sig inte så mycket utomhus. 

Angående alla apoteksprylar jag köpte till Alva kan jag meddela att de inte behövs. Hon har varit feberfri i dag, om än något grinig, men vi ska i alla fall försöka ta oss till förskolan i morgon. Inskolningen är viktig, och bara två timmar, så lillfröken klarar sig nog även om allmäntillståndet inte är på topp. Det har varken snorats eller kräkts, så jag har ingen aning om vad den höga febern i lördags berodde på (39,4). Morfadern trodde att Alva var låtsassjuk för att slippa förskolan på måndag. Man vet ju aldrig med den där ungen - hon är ju ganska bra på sin fotbollsfilmning a la Italiano - det är inte helt omöjligt att kör fula knep för att slippa förskolan.

Skämt åsido. Det är roligt att gå till förskolan, tycker jag. Hoppas Alva kommer tycka det hon också.





Springstövlar köpte jag visst...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar