torsdag 12 januari 2012

Förskola dag 2

Bengt:

Igår var dag 2 på förskolan, och jag var med skrållan dit.
Första intrycket var mycket bra. Jag har ju gått förbi förskolan varje dag med hundarna, men aldrig sett hur det ser ut där inne. Det var många saker för Alva att leka med och kuddar och madrasser och lampor och små stolar och annat smått och gott...
Jag och Alva var där först av alla och Alva gick loss på dinosaurierna direkt. Jag ställde dem på rad och förklarade för henne att det var ett dinosaurietåg. Det tyckte hon var måttligt roligt och kastade bort alla dinosaurier och blängde stint på mig.
Sen kom det några till barn och Alva blev lite mer reserverad och satte sig i mitt knä. På två meters avstånd gick bra, men kom jag längre bort så blev det lite otäckt. Det ska vi jobba lite med idag tänkte jag...

Mamman har stora utvärderingen av sin uppsats idag. Och med det morgonhumöret som hon har, så skulle inte jag våga säga NÅGONTING negativt alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar