fredag 13 januari 2012

Knut kastar granen ut


Emma:

Fast i vårt fall var det faktiskt jag som kastade ut granen, inte Knut. Tyvärr kan jag säga, eftersom det kom barr över hela mig samt halva lägenheten. Dessutom, när jag sopat ihop alla barr i en hög kom ungen och sopade ut allt igen. Sen satt ungen och tömde en låda på julgranskulor. Som om det inte var jobbigt nog att städa ut julen... Lättare var det i förmiddags, på förskolan. Då var vi ute på gården hela inskolningstimmen och dansade runt plastgranen. Alva har aldrig haft så roligt på förskolan som i dag, kan jag säga. Som grädde på moset fick hon pepparkakor efteråt. Lycka! Alla andra ungar, som annars varit i sitt esse vid inskolningen, var jätteledsna och griniga, men Alva som varit så reserverad hela veckan var i sitt esse i dag. Vi kanske skulle valt en ur-och-skur-förskola egentligen?

Nåväl, vad är väl en fredag utan tacomys till middag? Alva älskar tacos lite mer än allt annat i matväg, så hon käkade nästan en hel stor tortillarulle fylld med sånt som Alva älskar, majs, gurka, tomat, köttfärs och guaccamole. Sen dess har hon rusat runt i lägenheten som en duracellkanin, och var inte ett dugg trött när det närmade sig läggdags, så nu har Bengt fullt sjå med att söva henne. Man blir på så fantastiskt bra humör av en glad unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar