torsdag 9 juni 2011

Pappa kom hem...

Emma:

Min bebis har varit gnälligare än nittiosexåriga tant Agda de senaste dagarna och jag har varit nära att kasta in handduken vid ett flertal tillfällen. Jag har misstänkt att det antingen varit värmen eller en tand på gång. Jag har letat febrilt i hennes mun men inte kunnat se mer än att tandköttet varit lite rött och svullet. Idag var fröken värre än någonsin, arg som ett bi skrek hon så högt att till och med tant Agda skulle ha hört henne. Så jag tog mig ett kik i munnen och jodå, i underkäken längst fram till vänster kan man skönja Alvas största irritationsmoment. Tanden ser lite övrerdimensionerad ut, men hon växer väl i den antar jag.

Nu sover hon på mitt bröst och skakar av snyftningar, jag får blogga genom mobilen eftersom det är helt omöjligt att få henne sova på egen hand. Det är inte ens meningen att hon ska sova just nu, men sedan tandinfernot körde igång har det blivit ganska mycket sömn vid konstiga tidpunkter på dagarna.

Nu hoppas vi att den där åskan jag hör mullra på avstånd kommer hit och att pappan i hushållet behagar komma hem innan åskan har gått och det har blivit mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar