onsdag 29 juni 2011

Katastrofdag i avföringens tecken

Emma:

Kanske borde jag stannat hemma igår. I synnerhet efter den där blöjkatastrofen, där borde jag insett att det inte var min dag. Eller när jag var ute med hundarna och för första gången fick fågelbajs i huvudet. För det hände nämligen en gång till, fast fågeln prickades mest vagnen. Jag vet inte om det är en hämnd för att vi har en katt som inte längre äter mat hemma, utan käkar fåglar; blåmesar, duvor, kajor, kråkor... Vi valde även att storhandla dagen, och när vi packat in alla varor i bilen och spänt fast Alva och oss, så HEPP! Bilen startar inte. Batteriet dött. Suck. Alva var gnälligare än tant Agda, så för att inte starta ett tredje världskrig valde jag att gå hemåt med henne medan Bengt fick hjälp starta upp bilen. Alva somnade i min famn, så när Bengt kom ifatt oss halvvägs hem valde jag at fortsätta att gå så hon kunde få sova färdigt.

Ändå var det en riktigt bra dag med lunch på stan och mys på stranden med lilla Malte och hans mamma. Det får nog bli stranden idag också, men då går vi nog till vår strand här borta. Vi får väl passa på att njuta av vädret, sommaren är flyktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar